This blog has moved to: www.studio-paars.nl

November 20, 2008

* Makkelijke wikkelrok

Afgelopen voorjaar ging ik voor het eerst ooit op zonvakantie, mét vriendinnen en zónder man en kind!
Echt veel zomerjurkjes bezit ik niet dus moest ik maar eens wat maken voor mezelf.
Het web afgezocht naar patroontjes voor een simpel wikkelrokje, maar niet echt wat gevonden. Dus heb ik uiteindelijk zelf iets bedacht, en ben er eerlijk gezegd heel erg tevreden mee.
Het is een supersimpel patroon, en het rokje gaat anderhalf keer om me heen (de achterkant is enkel, de voorkant knoopt aan de ene kant binnen vast, en slaat er dan nog eens overheen).

Ik ben van plan (ooit...) nog eens een werkbeschrijving of een tutorial ervan te maken, aangezien ik denk dat vooral de wat vollere (ahum) dames zoals ik dit een fijn model zullen vinden.


Ik begon met deze paarse. De stof is een heel oud stuk stof dat ik jaren geleden had gekocht om over mijn oude versleten bank te draperen. Daar heeft ie ook lang gelegen, vandaar dat de stof niet meer echt als nieuw is. Ik heb er echt nog meters van over, dus ideaal om mee te experimenteren.
Deze had eerst banden om vast te knopen i.p.v. knoopjes, maar ik vond die meterslange banden niet ideaal dus is daarom veranderd in knopen en knoopsgaatjes.


Toen deze lila versie gemaakt. Is iets langer want ik vond #1 net een tikje te kort (ik wil hem nog wel eens zo kort maken maar dan van een winters stofje, voor met een maillot eronder). Ook heb ik hier de achterkant in het midden nét een tikje langer gemaakt. Door mijn figuur in combinatie met het model van het rokje leek de voorkant langer en dat vond ik niet zo mooi. Dit was ook een stofje dat ik nog had liggen, geen idee hoe lang al.


En als laatste deze groene. Hetzelfde als #2. Deze stof had ik ooit gekregen, het is een mooi soepelvallende stof. Kreukt ook niet zo erg als die andere 2...


Zo ziet het model eruit plat op de grond.
Enneh maar een uurtje werk per rok! Inclusief patroondelen knippen (blègh) en afwerken. Niet slecht toch?

(Excuses voor de crappy foto's en de ongestreken rokjes: in een opwelling moest ik opeens foto's maken van mezelf, in de spiegel, met flitser = niet zo handig)

No comments:

Post a Comment