This blog has moved to: www.studio-paars.nl

September 21, 2011

Verven: Ooievaarsbek

Laatst weer bezig geweest met het verven met planten. Ik had gezien dat je met bladeren afdrukken kan maken (zoals bijvoorbeeld hier en ook hier) dus ik mijn tuin in en allerlei blaadjes geplukt en op deze doek gelegd.

022_resultaatbladeren

Daarna dichtgevouwen en op het laatste moment nog wat bloemetjes van mijn helder violette Ooievaarsbek (Geranium) erbij gedaan.

023_Geranium
023_Geranium, a photo by het groene kamertje on Flickr.

In een oude kapotte pan gedaan en een uurtje laten koken. Daarna helemaal laten afkoelen en toen open gemaakt. De bladeren hadden allemaal helemaal niets achtergelaten (nouja, ik zie nu op de foto toch wel iets! jammer, geen idee meer welk blad dat geweest is). Alleen de bloemen waren helemaal wit geworden, en hadden het water bruin gekleurd, en aan de buitenkant van het pakketje waar het meest contact met het water was geweest zijn wat mooie bruinige patronen ontstaan.

Nu opnieuw geprobeerd om te zien of ik hetzelfde soort resultaat krijg. Ik heb deze keer een pan vol bloemetjes (de struik is zowat kaal nu):

025_Geranium3
025_Geranium3, a photo by het groene kamertje on Flickr.

En dezelfde doek er, losjes opgevouwen, in gedaan. Het water werd eerst groen, en de bloemetjes meteen wit. Nu is het wat bruining aan het kleuren maar het moet nog even een tijdje koken.
Ben erg benieuwd!

No comments:

Post a Comment