This blog has moved to: www.studio-paars.nl

October 14, 2011

* Polswarmers & nog maar weer eens mijn give-away

->I'm moving my blog; the new location of the english version is Studio Paars
->Mijn blog verhuist; de nieuwe locatie van deze post is Studio Paars - Polswarmers gebreid

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Malabrigo knit wristwarmers

Een hele tijd geleden kocht ik bij de opheffing van een webwinkel, zwaar afgeprijsd, een streng Malabrigo Worsted in de kleur Velvet Grapes. Geen idee wat ik ermee wilde, maar ik was een beetje flieft erop :)

Malabrigo
Malabrigo, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Malabrigo
Malabrigo, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Toen ik het thuis kreeg en voelde hoe superzacht het is bedacht ik dat het perfect spul zou zijn om de ultieme polswarmers mee te breien. Die ging ik dan zelf bedenken natuurlijk.
Een jaar later had ik de meest ingewikkelde patronen bedacht, gemaakt en weer uitgehaald. En nog steeds niet tevreden. Ik vind breien op sokkennaalden (dpn's) niet fijn, op de rondbreinaald lukt het niet en als ik gewoon recht breide kreeg ik de naad niet mooi. En ook wilde ik dat ze mooi zouden aansluiten, maar het effect van het meerderen en minderen vond ik ook niet mooi.
En toen kwam ik hier een link tegen naar een heel begrijpelijk filpje over breien met twee rondbreinaalden, en dat was nou net wat ik zocht! Dus met dank aan Little Z zijn ze eindelijk af :D

Malabrigo knit wristwarmers

Ze zijn heel simpel, in tricotsteek rondgebreid met een gat voor de duim. Het mooie garen geeft ze wat extra's.
En ook nog net op tijd voor het koude weer...

Malabrigo knit wristwarmers

Als ik even tijd heb zal ik het patroon opschrijven en op mijn blog zetten.
EDIT: hier vind je het patroon!





Nog maar weer eens een voorproefje van mijn give-away; hierna nog eentje en dan zijn ze op.
Meedoen? Reageer hier.

3 comments:

  1. :o) het 'filpje' over die rondbreinaalden is idd heel duidelijk!!! Ik snapte zelf al helemaal niet hoe je dat moest doen ...

    ReplyDelete
  2. O wat gaaf!! Prachtig zo en nu heb ik zin om weer nieuwe polswarmers te maken want ik heb hier nog bergen mooi garen liggen. Ik vind ze juist mooi omdat ze eenvoudig zijn :)

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie polswarmers! Ik begrijp helemaal dat je smolt voor de mooie wol.

    fijn weekend

    ReplyDelete